Το μικρό βουδιστικό χωριό Mulbekh, βρίσκεται επάνω στη National Highway 1D Leh- Srinagar και απέχει 42χλμ από το Kargil. Αποτελεί ορόσημο μεταξύ του Μουσουλμανικού Κασμίρ και του Βουδιστικού Λαντάκ. Από εδώ και πέρα μπαίνουμε στη πιο δεισιδαίμονη βουδιστική περιοχή.
Στο Mulbekh, ολόγυρα υψώνονται απειλητικά θεόρατοι γρανιτένιοι βράχοι. Σ’ έναν απ΄ αυτούς είναι σκαλισμένος ο Buddha Maitreya, «Βούδας του Mέλλοντος». Είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά μνημεία του Λαντάκ. Σκαλίστηκε στο βράχο από τους πρώτους Βουδιστές τον 1ο αι. π.Χ . κι’ είναι η παλιότερη απεικόνιση του Βούδα. Ο ανάγλυφος «Βούδας του Μέλλοντος» είναι ύφους περίπου 9μέτρα. Έχει τέσσερα χέρια: στο ένα κρατά το λωτό, το ιερό σύμβολο του Βουδισμού, σύμβολο της αρετής. Στο άλλο χέρι κρατά ένα κυπελάκι που συμβολίζει τη λιτότητα του βουδιστού μοναχού, αντιπροσωπεύει όλη τη περιουσία του, με το τρίτο χέρι με υψωμένη την παλάμη μας λέει «μη φοβάσαι» και με το τέταρτο ευλογεί.
Ο Maytreya είναι ο 7ος Βούδας και συμβολίζει την έννοια του θείου που θα χρειαστεί να έλθει για να σώσει τον κόσμο. Η μορφή του, οι πτυχώσεις του ράσου, έχουν στοιχεία της κλασσικής εποχής των Γκούπτα, της χρυσής κλασσικής εποχής της Ινδίας. Φοράει το ιερό σχοινάκι απ’ τον ώμο ως τη μέση, κάτι που το φορούν μόνο οι «διπλογεννημένοι». Στα χρόνια που κυριαρχούσε ακόμη ο Βραχμανισμός, οι νέοι των τριών πρώτων καστών (Βραχμάνες, Ξατρίγια και Βαϊσυα), ανελάμβαναν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της κάστας τους σε τελετή μυήσεως, όταν γινόταν 7 χρονών. Στη τελετή αυτή υφίσταντο τη δεύτερη πνευματική γέννησή τους (γίνονταν δηλ. διπλογεννημένοι), αποκτώντας το δικαίωμα να μελετούν τις Βέδες. Η εξωτερική ένδειξη αυτής της μυήσεως ήταν το τελετουργικό σχοινάκι, που οι διπλογεννημένοι, συνήθως Βραχμάνοι, έφερναν στον ώμο τους και σταυρωτά στο στήθος σ’ όλη τη ζωή τους.
Στο Mulbekh, ολόγυρα υψώνονται απειλητικά θεόρατοι γρανιτένιοι βράχοι. Σ’ έναν απ΄ αυτούς είναι σκαλισμένος ο Buddha Maitreya, «Βούδας του Mέλλοντος». Είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά μνημεία του Λαντάκ. Σκαλίστηκε στο βράχο από τους πρώτους Βουδιστές τον 1ο αι. π.Χ . κι’ είναι η παλιότερη απεικόνιση του Βούδα. Ο ανάγλυφος «Βούδας του Μέλλοντος» είναι ύφους περίπου 9μέτρα. Έχει τέσσερα χέρια: στο ένα κρατά το λωτό, το ιερό σύμβολο του Βουδισμού, σύμβολο της αρετής. Στο άλλο χέρι κρατά ένα κυπελάκι που συμβολίζει τη λιτότητα του βουδιστού μοναχού, αντιπροσωπεύει όλη τη περιουσία του, με το τρίτο χέρι με υψωμένη την παλάμη μας λέει «μη φοβάσαι» και με το τέταρτο ευλογεί.
Ο Maytreya είναι ο 7ος Βούδας και συμβολίζει την έννοια του θείου που θα χρειαστεί να έλθει για να σώσει τον κόσμο. Η μορφή του, οι πτυχώσεις του ράσου, έχουν στοιχεία της κλασσικής εποχής των Γκούπτα, της χρυσής κλασσικής εποχής της Ινδίας. Φοράει το ιερό σχοινάκι απ’ τον ώμο ως τη μέση, κάτι που το φορούν μόνο οι «διπλογεννημένοι». Στα χρόνια που κυριαρχούσε ακόμη ο Βραχμανισμός, οι νέοι των τριών πρώτων καστών (Βραχμάνες, Ξατρίγια και Βαϊσυα), ανελάμβαναν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της κάστας τους σε τελετή μυήσεως, όταν γινόταν 7 χρονών. Στη τελετή αυτή υφίσταντο τη δεύτερη πνευματική γέννησή τους (γίνονταν δηλ. διπλογεννημένοι), αποκτώντας το δικαίωμα να μελετούν τις Βέδες. Η εξωτερική ένδειξη αυτής της μυήσεως ήταν το τελετουργικό σχοινάκι, που οι διπλογεννημένοι, συνήθως Βραχμάνοι, έφερναν στον ώμο τους και σταυρωτά στο στήθος σ’ όλη τη ζωή τους.